-I strid for første gang i sitt liv

-I strid for første gang i sitt liv

I Kvam sto det  blodigste slaget under felttoget i Sør-Norge I dag for 84 år sidan gjekk tyskarane til åtak på Norge, som fekk smake det ukrainarane er midt oppe i nå. Det hadde ikkje vore kamphandlingar på norsk jord sidan 1814. Tyskarane skaut og bomba seg nordover...

read more

Arge bønder og olm okse

Slik er det på markvandring med historielaget https://youtu.be/kjj-BeNtlwk Sporet etter nye E6 er sikkert ikkje så vanskeleg å finne om 300 år. Men kva med dei gamle vegane som gjekk gjennom Fron? Du fekk ikkje med deg markvandringa 6. september? Slå følge her og få...

read more

Vel møtt på Heggerud!

Historielaget inviterer til markvandring tysdag 6. september Her budde sorenskrivaren og russiske offiserar. Hit flytta dei hus frå nikkelverket i Espedalen. Her er det gamle fangstgraver. Bli med på markvandring og få spennande gardshistorie om Heggerud gard tysdag...

read more

Mangt og mykje anna enn mjølk

Eit under kva mjølkebilen fekk med seg Mjølkebilen var litt av eit fenomen og noko for seg sjølv. Dette bildet frå Paul Henrik Hage seier meir enn mange ord.  Mangt og mykje anna enn mjølk frakta bilen på gjennom mange år, fortel Margit Lykkjom. Det var fullt av folk...

read more

Førarhuset i bilen var soverom

HANS ODENRUD: Ti år gammal tok Erling Rolstad jobb som pelsdyrrøktar ved sida av skulegangen. Da han vart ferdig med folkeskulen, fekk han arbeid som gardskar og tømmerhoggar på Solbrå. Her vart han verandre i fire år. Erling arbeidde jamt og trutt, og han spinka og...

read more

Gjennom Fron i 1959

Hva og hvor mye ser de reisende heretter fra nye E6? Her er en skildring fra riksvei 50 i 1959 - virkelig en reise i tid. Reklame for Gudbrandsdalsvegen? "Fra Ringebu kommer man over i Sør-Fron herred. Fronsbygdene kan konkurrere om de vakreste partier i...

read more

Alle vegar fører til Skar

https://youtu.be/6r8Hld-wVs8 Søndag 5 juni fører alle vegar til Øvre Skar. Der vi vil markere at eldhuset og stabburet i Øvre Skar nå er ferdig sett i stand til turbruk. Du kan kome til Skar ved å følgje DNT stigen frå Solbrå og opp lia, eller følgje traktorvegen frå...

read more

Oss gjekk å les – konfirmant i 1946

4 km på føtene, 3 km på sykkel og så bilsjuk på buss OSKAR LETRUD: Konfirmanttida starta den gang med at vi møtte i Sødorp kyrkje til innskriving på ein tirsdag etter påske, der vi møtte prost Bjarne Nordrum,(1883-1962). Av folket var han nemt Nordrumen. Han var prest...

read more

På kjøretøyet skal storfolk kjennes

Denne motorsykkelen med en tosylindret bensindrevet V-twin motor på 404 cm3, ble produsert av det tyske firmaet Wanderer  ca. 1912. Første kjente eier var Tokvam fra Vinstra, sykkelens kjennemerke var da E 26. Den 31.05.1919 ble sykkelen registrert på telefonreparatør...

read more

Ikkje rart at Fron er ei turistbygd!

RAGNAR ØVRELID: I januar 1971, trur eg det var, kom Hans Petter Kleiven til Ålesund for å "selje Gudbrandsdalen" som turistmål. Han gav ei medrivande skildring av landskap og folk, han viste bilde, og han delte ut brosjyrar med barn i fargerike blomsterenger, med...

read more

NRK har gull i sine arkiv

Dølen tar opp ein interessant sak Dølen har fanga opp at historielaget legg ut gamle NRK-program på denne heimesida og lagar ein interessant sak. Distriktsjefen i NRK Hedmark og Oppland, Inger Johanne Solli, seier til avisa at NRK ønskjer å gjere mykje av arkivet sitt...

read more

Ta farvel med gammelvegen

Korleis blir framtida for midtdalskommunane nå med ei ny hovudfartsåre gjennom dalen? Geir Paulsrud har skrive historia om vegen på ein slik måte at det er ei glede å ferdast både i tid og i rom. Du kan ta farvel med gamle E6 i Fronsbygdin 2015. Her kan du sjå hva...

read more

Første autostrada i Gudbrandsdalen!

DAGNINGEN: I løpet av høsten får Gudbrandsdalen sin første autostrada! Vi tenker på omleggingen av riksveg 50 ved Frya i Sør-Fron. Den nye parsellen som her er bygd, går fra Frya Bru og følger jernbanen noen kilometer og kommer så inn på den gamle vegen igjen. Den nye...

read more

Frå Tårud til Hardvollsmarka

Nye E6 som nå skjer seg gjennom bygdene, er truleg det største menneskeskapte inngrepet i bygdene våre nokon gong. Trass i to lange tunnelar og at planleggjarane er mykje flinkarere til å ta estetiske omsyn enn før, er dette eit inngrep som set eit varig skilje, kan...

read more

Dronninga og kopen på Vik

PER ÅSMUNDSTAD d.e. (1839-1920): Eg var med dronningskyssen i 1860, da Karl XV fòr gjennom dalen og frøningane var tilsagde å skysse frå Vik i Kvam og nordpå Bræevangen med ein eller to hestar frå kvar gard. Det var reint stygt å sjå når dei store tre- og firspente...

read more

Tre timar frå Listad til Golaa

Noko å lære her? .."veien stiger nu jevnt opp gjennem den øvre del av bygden, den såkalte Skurdal, inntil man har passert de øverste gårder, hvorfra man har en vakker utsikt over de veldyrkede Fronsbygder." Slik marknadsførte dei Gålå i 1895: Golaa Høifjeldsanatorium...

read more

Velkomen til Sødorp stasjon

RAGNAR ØVRELID: Sommaren 1896 dampa dei første jernbanetoga gjennom Fron. Toget stoppa på stasjonane Hundorp, Harpefoss, Sødorp, Kvam og Koloen. Det var ein del usemje i Fron om plassering av stasjonane, og kva dei skulle heite. Planen frå 1892 hadde plassert Hundorp...

read more

Kroningsferda i 1906

CARL HENRIK GRØNDAHL: Blant dei bilda som Vegar Skar har skanna for historielaget så langt, er det mange godbitar av stor interesse, og ikkje berre lokalt. Som her. Frå Anne Marit og Knut Bay fekk han mange bilde frå den store kroningsferda  i 1906. Det må ha vore...

read more

Innflytteråket i Nord-Fron

Fra Gudbrandsdølen/Lillehammer Tilskuer 12.10.1982: Hr. redaktør. Jeg ser i siste nummer av Kyrkjeblad for Nord-Fron at det har vært valgt nye soknerådsmedlemmer i Nord-Fron. Til min forbauselse ser jeg at flesteparten er ferske innflyttere innvalgt i rekordfart. Man...

read more

Krigstytebær

RAGNAR ØVRELID: Ei kvinne i Sør-Fron førte dagbok under krigen. Her er ei skildring av ein tytebærtur frå Sør-Fron til Atna i 1942. Det vart sett opp buss frå Ringebu: Søndag 4. oktober. Stod opp klokka halv fem om morgonen. Det var mørkt ute. Smurte mat og sykla for...

read more

Amerika-ferd frå Skåbu (siste del)

Ole Chr. Risdal/Torger T. Risdal: Her kjem siste delen av amerikabrevet frå Ola T. Skabo.   Ikke humant "Jeg anser det som min pligt at omtale nærmere behandlingen paa søen. Som før berættet gik vi med dampskip «Hero» fra Kristiania til Hull i England. Dagen før vaar...

read more

Amerika-ferd frå Skåbu – del 2

Ole Chr. Risdal/Torger T. Risdal: Andre del av amerikabrevet frå Ola T. Skabo. Farlige sjøer "Kl. 7 om aftenen intraf en begivehed, som jeg ikke vil undlate at omtale. Idet jeg skulle hjelpe min søster op paa dekket, som selv ikke kunde gaa paa grund af bevegelserne,...

read more

Ei Amerika-ferd frå Skåbu i 1870 (del 1)

OLE CHR. RISDAL/TORGER T. RISDAL: I 1870 drog Ola T. Skabo (f. 1835) åt Amerika med kona si og fleire slektningar. Han var fødd i Øvre Skåbu og var den yngste av fleire sysken, og skulle vere ein kar med særs gode evner. Gifta si hadde han frå søre Prestgarden i...

read more

Fron sett frå drone

Her er ein teknofil007 som prøver ut dronefotografering over Vinstra, Fefor, og Peer Gynt-speleplassen Gålå  i mai i år: http://www.youtube.com/watch?v=bJVhyGtFdJA http://www.youtube.com/watch?v=8gCfNnUH7gY http://www.youtube.com/watch?v=Z7WjwvaM7nk...

read more

Då reinsflokkane reiste gjennom Fron

IVER PEDERSEN FOSSEHAGEN: Ei tid, truleg i tidsrommet 1840 til 1880, kom det store reindrifter frå området rundt Røros den gamle Rørosvegen til Kvarvet. Herifrå tok dei seg ned i dalen, gjekk over isen på Laugen, fór så opp Nørdre Lia og vidare i retning Valdres....

read more

Kongsvegen – ein slitsam ljoskastar

IVAR KLEIVEN: Konsgvegen, almannavegen frå Oslo  til Nidaros, var berre eit råk, ein skarve rideveg, som ikkje før 1700 vart farade med hjulkopp. Men denne kleine, bakkete, tungvinte vegen vart ein kulturberar, som til kvar tid førde med seg emne til framvekst både...

read more

Korleis fekk frøningane salt?

IVAR KLEIVEN: Ein kan undrast på  korleis dølabygdene kunne nå sjøbygdene, som dei sikkert var nødde til, for å få det saltet dei hadde bruk for. Det var greit at dei øydde så lite av det slaget som mogleg, men til kjøt, smør og fisk var dei vel nødde til å ha salt,...

read more

Loading